Met Step-Hear app geef je mensen met een visuele beperking hun zelfstandigheid terug.
Met nauwkeurige navigatie voor zowel binnen als buiten, kunnen deze mensen zich zelfredzaam door de stad bewegen. Met behulp van zogeheten audiobaken wordt er met de smartphone app gecommuniceerd en kun je op allerlei vlakken worden ondersteund.
Denk hierbij aan navigatie naar de toegangsdeur van een gebouw of een ander specifiek punt.
Assistentie.
Heb je assistentie nodig? Dan biedt Step-Hear de mogelijkheid om met een Call-hear app call hulp te vragen aan de receptie. Ook beschik je tot de mogelijkheid om gecodeerde hekken te openen en een rolstoellift te bedienen.
Reizen met openbaar vervoer.
De Step-Hear-app biedt routebegeleiding naar het station/halte met behulp van Google-maps. Op het station of op de halte activeert de Step-Hear-app automatisch het audiobaken voor audiobegeleiding en oriëntatie.
Live audio-informatie over de aankomsttijd van de gewenste lijn. In het voertuig kunnen passagiers de app gebruiken om informatie te krijgen over de volgende stations en om de bestuurder te waarschuwen dat je bij de volgende halte wil uitstappen.
Melding sturen naar de chauffeur.
Reizigers hebben de mogelijkheid om de chauffeur op voorhand te attenderen dat er een persoon met een handicap gebruik wilt maken van de arriverende bus.
Dit zal de chauffeur helpen om extra service te verlenen. De Step-Hear gebruiker zal vlak voordat de lijnbus arriveert een melding ontvangen, op zijn of haar smartphone.
De app is gratis te installeren op zowel IOS als Android.
Geen smartphone ter beschikking? Dan kun je Step-Hear gebruiken d.m.v. met de personal wrist activator. Dit accessoire draag je om je pols en communiceert dankzij Bluetooth met Step-Hear apparatuur.
Dit was slechts een beknopte samenvatting van wat de Step-Hear app te bieden heeft.
Wil je meer informatie? Dan kun je terecht op www.stephear.nl #gipssenl #stephear